6 مشکل رایج وای فای خانگی و نحوه حل آنها

سرعت اینترنت و وای فای در سال های اخیر شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده است. سرعت داده ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اتصالات بی سیم قابل اعتمادتر از همیشه شده اند.
با این حال، وای فای چالش های خود را دارد. صرف زمان کافی در استارباکس این امر را آشکار خواهد کرد. پس از راهاندازی شبکه خانگی، افراد ممکن است با برخی از مشکلات وای فای خانگی مواجه شوند. در اینجا راه هایی برای رفع مشکلات وای فای خانگی که اغلب رخ می دهند، آورده شده است.
مشکلات رایج وای فای خانگی و نحوه حل آنها
1. هیچ چیز نمی تواند به Wi-Fi متصل شود
اگر کاربران قادر به اتصال به Wi-Fi خود نیستند، می توانند سعی کنند لپ تاپ خود را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت به روتر وصل کنند. اگر این روش کار کند، مشکل از وای فای آنهاست و آنها می توانند سایر اصلاحات ذکر شده را امتحان کنند. با این حال، اگر کار نمی کند، نشان می دهد که اینترنت آنها ممکن است به طور کامل قطع شود.
تنظیم مجدد روتر می تواند مشکلات مختلفی از جمله مشکلات اتصال را حل کند. برای انجام بازنشانی، دکمه Reset را در پشت روتر با استفاده از گیره کاغذ به مدت تقریبی 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید. این عمل باید روتر را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگرداند.
2. اتصال آهسته
با وجود در دسترس بودن سرعتهای سریعتر در اکثر خانهها در سراسر جهان، شبکههای بیسیم و سیمی میتوانند کاهش سرعت را تجربه کنند. اگر اتصال به اینترنت هنوز کار می کند اما سرعت آن کمتر از حد معمول است، معمولاً یک توضیح منطقی وجود دارد که می توان آن را حل کرد.
یکی از مشکلات رایج که منجر به کاهش سرعت وای فای می شود، فاصله بین کاربر و روتر است. هر چه کاربر از روتر دورتر باشد، اتصال و توان عملیاتی آن کمتر می شود. برای حل مشکل، کاربر باید به روتر نزدیک شود.
یکی دیگر از دلایل سرعت پایین اینترنت ممکن است به دلیل دریچه گاز کانال شما باشد. اگر به سرورهای خاصی متصل شوید، ISP ها اغلب پهنای باند را محدود می کنند: بازی ها، فیلم ها، تورنت ها و غیره. اگر از VPN برای Chrome استفاده می کنید، می توانید ISP را ردیابی کنید. در این مورد، سرعت اتصال VPN از سرعت بدون VPN بالاتر خواهد بود. مزایای اضافی در قالب دسترسی به هر وب سایت و حفاظت از حریم خصوصی – نیز اضافی نخواهد بود. تنها چیزی که برای حل مشکل نیاز دارید نسخه آزمایشی رایگان VeePN است.
یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت، کمبود پهنای باند است. وقتی همه در خانه هستند و از رایانهها، تلفنها و تلویزیونهای خود برای برنامههای تشنه داده استفاده میکنند، اینترنت معمولاً سریع ضعیف میشود و در چندین دستگاه به اشتراک گذاشته میشود.
یک راه حل برای این امر این است که دستگاه هایی را که به طور فعال استفاده نمی شوند، قطع کنید. اگر چندین نفر تلاش می کنند ویدیوها را از پلتفرم هایی مانند یوتیوب و نتفلیکس پخش کنند، در حالی که شخص دیگری در حال بازی آنلاین است، می توانید سعی کنید یک یا چند دستگاه را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت Cat-5 به روتر متصل کنید، بنابراین مقداری از آن را آزاد کنید. پهنای باند بی سیم
3. اتصالات در زمان های تصادفی قطع می شوند
باند 2.5 گیگاهرتز به راحتی توسط دستگاه های دیگر تداخل پیدا می کند و فرکانس های 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به دلیل قطع شدن توسط اجسام فیزیکی مشهور هستند. همچنین ممکن است کاربر با تداخل شبکه ها یا دستگاه های دیگر مواجه شود. اگر همسایگان کاربر در یک زمان خاص هر روز کاربران سنگین Wi-Fi باشند، ممکن است باعث کاهش سرعت شود.
تغییر کانال روتر ممکن است راه حلی ارائه دهد. NetSpot در مک و ویندوز، و همچنین Wi-Fi Analyzer برای اندروید، میتواند شبکههای بیسیم اطراف را نمایش دهد. اگر همپوشانی با شبکه های همسایه وجود داشته باشد، تنظیم تنظیمات روتر به کانالی با تراکم کمتر ممکن است مفید باشد.
4. بدون اتصال به اینترنت
گاهی اوقات، یک اشکال متناوب رخ می دهد که باعث ایجاد اختلال در ارتباط بین روتر یا مودم (یا هر دو) می شود. ممکن است همیشه توضیح روشنی برای این اتفاقات وجود نداشته باشد. آنها به سادگی رخ می دهند. یک اقدام توصیه شده این است که با قطع منبع برق شروع کنید. مودم و روتر را از برق بکشید و حداقل 30 ثانیه صبر کنید تا برق هر دو دستگاه را بازیابی کنید.
یکی از مشکلاتی که اغلب در اینترنت با آن مواجه میشوید، قطع ناگهانی و کامل اتصال است که معمولاً بهجای هرگونه مشکل سختافزاری در انتهای کاربر، ناشی از قطع سرویس است. اطلاع رسانی به ISP می تواند به آنها کمک کند تا در مورد مناطق تحت تأثیر قطع برق اطلاعاتی کسب کنند.
5. دستگاه های ناشناس در شبکه وای فای من
کاربر باید به برنامه Wi-Fi خود وارد شود یا به تنظیمات مدیر دسترسی داشته باشد که با جستجوی آدرس IP در مرورگر خود میتوانید آن را پیدا کنید. آنها باید فهرستی از دستگاههای متصل در حال حاضر را پیدا کنند و دستگاههای ناآشنا را شناسایی کنند. کاربر باید اطمینان حاصل کند که این اتصالات نشان دهنده دستگاه هایی نیست که قبلاً از آنها بی اطلاع بوده است. برای مثال، هر دستگاه هوشمند ممکن است ارتباط منحصر به فرد خود را با نامهای بالقوه غیرعادی داشته باشد، اگر سفارشی نشده باشد. علاوه بر این، کاربر باید در نظر داشته باشد که کنسولهای بازی، تلویزیونها و ملاقات با دوستان یا اعضای خانواده ممکن است با دستگاههای ناآشنا مرتبط باشند.
6. روتر به طور منظم خراب می شود
اگر روتر به راه اندازی مجدد مکرر نیاز داشته باشد، کاربران باید ریست کامل را در نظر بگیرند. اکثر روترها یک دکمه تنظیم مجدد دارند که می توان آن را با استفاده از گیره کاغذ به مدت 30 ثانیه نگه داشت تا تنظیمات کارخانه را بازیابی کند. سپس کاربران می توانند برای پیکربندی صحیح دستگاه به راهنمای تنظیم روتر بی سیم مراجعه کنند.
اگر این مرحله عیب یابی ناموفق باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که روتر به پایان عمر خود نزدیک می شود. کاربران این گزینه را دارند که اگر در مدت گارانتی است آن را برگردانند یا روتر جدیدی خریداری کنند.
نتیجه
بسیاری از مشکلات وای فای را می توان با چند مرحله عیب یابی ساده حل کرد. اگر راهحلهای بالا جواب نداد، کاربران باید با ISP خود تماس بگیرند و درخواست کمک کنند. ISP ها با مشکلات شبکه آشنا هستند و ممکن است بتوانند پشتیبانی بیشتری ارائه دهند. با این نکات، کاربران اکنون باید به دانش لازم برای حفظ یا بازیابی اتصال اینترنتی قابل اعتماد مجهز شوند.