AT&T داده های شما را به صورت پیش فرض می فروشد (در اینجا نحوه انصراف آمده است)
اگر مشترک اینترنت، تلویزیون یا بی سیم AT&T هستید، تنظیمات پیش فرض حساب شما به AT&T امکان می دهد داده های شخصی شما، از جمله داده های مرور وب، را به تبلیغ کنندگان جمع آوری و بفروشد. در اینجا نحوه انصراف آمده است.
چرا AT&T داده های من را جمع آوری و می فروشد؟
در این مرحله، تقریباً همه با این ایده آشنا هستند که وب سایت ها و خدمات داده های کاربران را برای اهداف تبلیغاتی جمع آوری می کنند. دلیل اینکه شما چنین تبلیغات شخصیسازی شدهای را مشاهده میکنید این است که گوگل، فیسبوک و هزاران وبسایت که با آن خدمات و سرویسهای مشابه ادغام میشوند، دادهها را جمعآوری و جمعآوری میکنند تا تبلیغات بسیار سفارشیشده را ارائه دهند.
در واقع آنقدر سفارشی شده است که بسیاری از مردم بر این باورند که تلفن هایشان به مکالمات آنها گوش می دهد – در حالی که در واقعیت، جمع آوری داده ها بسیار پیچیده است و نیازی به استراق سمع نیست. یک بار تخت سگ یا کفش کوهنوردی را جستجو می کنید، و حتی پس از خرید محصول به نظر می رسد یک ماه تبلیغات هدفمند دریافت می کنید.
چیزی که بسیاری از مردم از آن شگفت زده می شوند، حتی اگر با سرویس هایی مانند فیس بوک آشنا باشند که آنها را مانند یک شاهین تماشا می کند، این است که ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) آنها نیز در آن حضور دارد. این ایده که ISP شما دادههای شما را بفروشد و تبلیغات سفارشیشده را به شما ارائه دهد تا بخشی از کیک تبلیغاتی را به دست بیاورد، بهویژه فاحش به نظر میرسد، زیرا آنها به اتصال اینترنت شما و کارهایی که شما با آن انجام میدهید دسترسی کامل دارند.
در مورد AT&T، ارائهدهندهای که ما در اینجا روی آن تمرکز کردهایم، حتی ممکن است دسترسی مستقیم به اتصال اینترنت، دادههای تلفن همراه و عادات تماشای تلویزیون شما نیز داشته باشد—اگر در همه خدمات آنها مشترک شوید. در حالی که AT&T در مستندات محصول خود پیشنهاد می کند که کاربران خواستن تبلیغات هدفمند و مرتبط، که کمی کشدار به نظر می رسد. ما در مورد شما نمی دانیم، اما هرگز با افرادی مواجه نمی شویم که آرزو می کنند ISP آنها داده های آنها را می فروخت تا بتوانند تبلیغات هدفمندتری دریافت کنند.
بر اساس قیاس، به نظر می رسد تفاوت بین تبلیغات هدفمند یا بهترین خرید بر اساس تعاملات مشتاقانه شما با شرکت های مربوطه به عنوان مشتری و خدمات پستی که نامه های دریافتی و خروجی شما را اسکن می کند تا یک نمایه به تبلیغ کنندگان بفروشد. هیچکس دوست ندارد دادههایش جمعآوری و مجدداً فروخته شود، اما زمانی که توسط افرادی که دسترسی اولیه به مخابرات را ارائه میکنند جمعآوری و فروخته میشود، بسیار زشت به نظر میرسد.
در اینجا نحوه انصراف از مجموعه داده های AT&T آمده است
از AT&T استفاده میکنید و میخواهید از فرآیندهای جمعآوری دادههای آنها انصراف دهید؟ AT&T یک رضایت کلی و سه گزینه جمعآوری داده دارد که باید از آنها انصراف دهید تا از جمعآوری دادهها از اتصال اینترنت، طرح بیسیم و بسته تلویزیونی شما جلوگیری کنید. شما ممکن است فقط از AT&T برای اینترنت خود استفاده کنید و از سرویس تلفن همراه خود استفاده نکنید یا برعکس، اما همه تنظیمات در یک مکان در حساب کاربری قرار دارند.
ابتدا وارد حساب AT&T خود شوید. سپس به منوی فرعی Privacy Choices بروید. می توانید این کار را با کلیک بر روی نماد نمایه خود و سپس انتخاب Privacy Choices یا با دنبال کردن این URL در حین ورود به حساب خود انجام دهید. AT&T دارای یک پورتال مرکز حریم خصوصی (و حتی یک پورتال رضایت کمتر مفیدتر از حریم خصوصی) است، اما پرش مستقیم به صفحه Privacy Choices سریعتر است.
برنامه تلفن همراه AT&T قبلا یک منوی درون برنامه ای اختصاصی برای تنظیمات حریم خصوصی داشت اما اکنون فقط وب سایت AT&T را در برنامه بارگیری می کند. اگر میخواهید تغییرات را در برنامه ایجاد کنید، میتوانید این کار را با کلیک بر روی دکمه بیشتر در نوار پیمایش برنامه، انتخاب پیوند زیر نماد نمایه خود «Manage Profile» و سپس کشیدن انگشت به سمت راست برای پیمایش در صفحه وب انجام دهید. صفحه نمایه برای کلیک بر روی گزینه “Privacy Choices” درست مانند زمانی که با یک مرورگر وب معمولی وارد سایت شده اید. با این وجود، گزینه های نمایه را خواهید دید که در زیر مشاهده می کنید.
بهترین خبرنامه فناوری در همه جا
پیوستن 425000 مشترکین و خلاصه روزانه از ویژگی ها، مقالات، اخبار، و چیزهای بی اهمیت دریافت کنید.
با ارسال ایمیل خود، با شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی موافقت می کنید.
در منوی Privacy Choices، میخواهید گزینههای زیر را خاموش کنید.
- به AT&T اجازه دهید اطلاعات شخصی من را به اشتراک بگذارد یا بفروشد
- به علاوه شخصی سازی شده
- شخصی شده
- کمک به خطای DNS
پس از اینکه همه آنها را خاموش کردید، حتما روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. در اسکرین شات مثالی که در بالا مشاهده می کنید، تنها یک حساب اینترنتی برای تنظیم تنظیمات وجود دارد، اما اگر چندین حساب یا حساب در سرویس های مختلف (مانند یک حساب بی سیم و یک حساب اینترنتی) دارید، باید همه را تغییر دهید. تنظیمات به صورت جداگانه برای هر حساب فهرست شده خاموش می شود.
اگر کنجکاو هستید که تنظیمات چه کاری انجام میدهند، میتوانید با کلیک کردن بر روی اطلاعات بیشتر، جزئیات تفکیک شده در داشبورد را بخوانید، اما در اینجا خلاصهای سریع آورده شده است. Personalized و Personalized Plus نامهای جدیدی برای همان «ویژگی» هستند که سالها وجود داشته و قبلاً «تبلیغات مرتبط» و «تبلیغات مرتبط پیشرفته» نامیده میشدند.
گزینه Personalized داده های جمعیت شناختی (مانند سن، نژاد، مکان عمومی و مواردی از این قبیل) را جمع آوری می کند. گزینه Personalized Plus داده های اضافی را جمع آوری می کند، از جمله اطلاعات مربوط به مرور وب، استفاده از برنامه، مصرف ویدیو و داده های مکان دقیق. گزینه DNS Error Assist AT&T را در حلقه درخواست DNS قرار می دهد تا هر خطای DNS به صورت پیش فرض به یک پیام خطای ساده تبدیل نشود، بلکه به یک پورتال جستجوی AT&T با پیشنهادات جستجو (و طبیعتاً تبلیغات) تبدیل شود.
اگر همه اینها باعث شده است که در مورد حریم خصوصی اینترنت احساس ناراحتی کنید، اکنون زمان خوبی است که سرورهای DNS پیش فرض ISP خود را کنار بگذارید و به جای آن به یک سرور DNS بهتر تغییر دهید. و اگر می خواهید ISP خود را از تجارت خود دور نگه دارید، ممکن است یک VPN را در نظر بگیرید. در اینجا نکات ما در مورد انتخاب بهترین VPN برای نیازهای شما و لیستی از VPN های مورد علاقه ما در صورت تمایل به مقایسه وجود دارد.
#ATT #داده #های #شما #را #به #صورت #پیش #فرض #می #فروشد #در #اینجا #نحوه #انصراف #آمده #است