ProtonMail مدیر رمز عبور پروتون را اضافه می کند، 100 میلیون کاربر بازدید می کند
روز پنجشنبه، پروتون اعلام کرد یکی از بزرگترین افزودههای جدید به مجموعه رو به رشد برنامههای متمرکز بر حریم خصوصی: Proton Pass، یک مدیر رمز عبور رمزگذاریشده سرتاسر.
ProtonMail به عنوان یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر تنها یک سال پس از نظارت ادوارد اسنودن راه اندازی شد. نشت می کند، تبدیل شدن به یکی از برنامه های کاربردی حفظ حریم خصوصی در وب. طی چند سال گذشته، این شرکت جهش رشدی را پشت سر گذاشته و مجموعهای از ویژگیهای جدید را برای پر کردن اکوسیستم حفظ حریم خصوصی در حال گسترش – از جمله یک VPN، یک درایو ابری رمزگذاری شده، و یک تقویم. سال گذشته نام خود را تغییر داد و تبدیل شد به سادگی “پروتون”، احتمالاً به معنای پیشنهادات خود فراتر از ایمیل است.
این شرکت میگوید که اپلیکیشن رمز عبور، که اکنون در نسخه بتا محدود برای مشتریان منتخب است، امیدوار است «نقطه عطفی برای مدیران رمز عبور باشد» و با رمزگذاری قوی توسط SimpleLogin، یک شرکت امنیتی پروتون، طراحی شده است. سال گذشته به دست آورد. در همان زمان، این شرکت نیز اعلام کرد از 100 میلیون کاربر ثبت شده در سراسر جهان فراتر رفته بود.
برای دریافت دیدگاه بهتری در مورد تغییرات اخیر پروتون و جاه طلبی های آن برای آینده، Gizmodo با مدیر عامل پروتون، اندی ین، به گفتگو نشست تا در مورد اینکه این شرکت چه کاری انجام داده است و به چه سمتی در آینده خواهد رفت.
اول، چه چیزی در پروتون جدید است؟
Proton Pass احتمالاً مهمترین ویژگی جدیدی است که Proton در مدتی طولانی منتشر کرده است. اکنون در نسخه بتا، Pass در حال حاضر فقط برای کاربران Lifetime و Visionary Proton و حتی پس از آن فقط به صورت دعوتنامه در دسترس است. با این حال، ین می گوید که این شرکت برنامه ریزی کرده است که برنامه را در اواخر امسال راه اندازی کند، به این معنی که به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.
از زمانی که Proton Mail را راه اندازی کردیم، مدیریت رمز عبور یکی از رایج ترین درخواست های جامعه پروتون بوده است. نوشت. Proton Pass فقط یک مدیر رمز عبور دیگر نیست. شاید این اولین موردی باشد که توسط یک شرکت اختصاصی رمزگذاری و حفظ حریم خصوصی ساخته شده است که منجر به تفاوت های ملموس در امنیت می شود.
برای دریافت جزئیات فنی بیشتر در مورد این حفاظت های متمایز، Proton خلاصه ای از مدیریت رمز عبور ارائه کرده است مدل امنیتی، که می توانید در وب سایت آن مطالعه کنید.
با این حال، Pass تنها چیزی نیست که Proton اخیراً عرضه کرده است. این شرکت در سال جاری تعدادی از ویژگی های جدید را اعلام کرده است. برخی از آنها عبارتند از:
- توانایی برای کاربران غیر ProtonMail برای ثبت نام در Proton Drive. این به هر کسی اجازه میدهد با هر ایمیل شخص ثالثی که اتفاقاً استفاده میکند (Gmail، Yahoo و غیره) ثبتنام کند، که ویژگی ذخیرهسازی ابری شرکت – و در واقع، اکوسیستم حریم خصوصی آن – را از افرادی که در نامههای آن مشترک هستند جدا میکند. سرویس.
- راه اندازی پروتون افزونه مرورگر VPN. پروتون یک افزونه کوچک و راحت میگوید که این برنامه افزودنی «محافظت مشابهی» برای سرویس VPN کامل خود ارائه میکند، اما فقط اتصال HTTP مرورگر شما را رمزگذاری میکند.
- این شرکت نیز اخیرا معرفی کرد یک ویژگی “kill switch” برای VPN خود، که تمام اتصالات خروجی و ورودی خارج از سرویس VPN را خفه می کند و دستگاه شما را از اتصال به اینترنت در زمانی که برنامه فعال نیست متوقف می کند. سوئیچ های Kill مانند این محافظ اضافی در نظر گرفته می شوند.
اندی ین در مورد گذشته و آینده پروتون و حریم خصوصی
ین پروتون در صحبت با Gizmodo گفت که رشد علاقه مصرف کنندگان به خدمات حفظ حریم خصوصی در چند سال گذشته باعث ایجاد رقابت بیشتر در صنعت او شده است، اما همچنین به سوق دادن تجارت به پروتون کمک کرده است.
زمانی که شروع کردیم، رمزگذاری انتها به انتهاین به من میگوید، با نام اختصاری E2EE، چیزی بود که جاسوسها یا افراد دیوانه از آن استفاده میکردند. این در سال های میانی تغییر کرد – به عنوان یک ترکیب همیشه رسوایی های حریم خصوصی توجه را به خطرات سرمایه داری نظارتی و جاسوسی دولت جلب کرد. به گفته ین، امروزه مصرفکنندههای معمولی در خدماتی مانند E2EE مهارت بیشتری دارند.
امروزه تقاضا برای حفظ حریم خصوصی به قدری زیاد است که شرکت های بزرگ فناوری که زمانی خرده فروشان بزرگ داده بودند، خود را به عنوان محافظان حریم خصوصی تغییر نام داده اند. متا که به طرز بدنامی درگیر بود رسوایی کمبریج آنالیتیکا و به مزاحمت های دیگر گره خورده است اپیزودهای داده کاوی، از آن زمان و وعده داده است که ویژگی هایی مانند پیام های رمزگذاری شده E2E را در تلاش است تا خود را برای کاربران دوستانه تر نشان دهد. در همین حال، اپل حفظ حریم خصوصی را به یکی از اصول اصلی برند خود تبدیل کرده است – به طور معروف شعار جدیدی را منتشر کرد:حریم خصوصی. اون اپله،” با وجود نقض آشکار.
برای ین، این تلاش ها یخ زیادی را قطع نمی کند. او گفت: «تکنولوژی بزرگ از دیدگاه مدل کسبوکار برای ارائه سطحی از حریم خصوصی که کاربران واقعاً انتظار دارند، تشویق نمیشود». مهم نیست زاک چه می گوید، هیچ چیز نمی تواند این واقعیت اساسی را تغییر دهد که او با فروش داده های شما درآمد کسب می کند.
ین ادعا کرد که شرکت هایی مانند اپل صرفا اولویت های تجاری خود را از فروش داده به استخراج آن برای خود تغییر می دهند. وقتی اپل میگوید «ما به حریم خصوصی اهمیت میدهیم»، منظور آنها این است که «هیچکس نمیتواند از دادههای شما سوء استفاده کند – به جز ما». این مدل کسبوکار اپل است: آنها میگویند، “ما ردیابها و تبلیغات شخص ثالث را غیرفعال میکنیم تا بتوانیم دادههای شما را استخراج کنیم و تبلیغات را به شما بفروشیم، تا بتوانیم تجارت تبلیغاتی خود را بسازیم.” بنابراین طرح حفظ حریم خصوصی آنها چیزی بیش از یک ترفند بدبینانه برای افزایش دیوارهای باغ محصور شده خود برای کسب سود بیشتر نیست.”
ین گفت که در حالی که شرکت هایی مانند گوگل ادعا می کنند خدمات رایگان ارائه می دهند اما در واقع کاربر را به محصول تبدیل کند، پروتون و سایر شرکت های محافظت از حریم خصوصی در مورد معامله ای که در حال انجام است با کاربران روبرو هستند. “من معتقدم مدل ما صادقانه تر است: ما به شما می گوییم “اینترنت رایگان نیست” و اگر می خواهید خدمات بیشتری داشته باشید، می توانید هزینه یک فنجان قهوه در ماه را بپردازید اما همچنین این اطمینان را داشته باشید که داده ها متعلق به شما هستند و خصوصی و امن هستند.»
(برچسبها برای ترجمه )Zuck
#ProtonMail #مدیر #رمز #عبور #پروتون #را #اضافه #می #کند #میلیون #کاربر #بازدید #می #کند